Sunday, June 19, 2011

Selamat Hari Abah (^_^)

Abah, Along SAYANG ABAH!!!

Tepat jam 00.05a.m aku da wish "Selamat Hari Bapa kat Abah" masa Abah nak masuk tidur then aku take over menonton Boys Over Flowers yang dah lebih 10 kali aku tengok tu..Gila addicted tengok drama korea nie sampai termimpi-mimpi Gu Junpyo  (Lee MinHo) jadi boyfriend aku..hehehe

Tapi aku bukan orang yang pertama wish coz adik bongsu aku, Fina dah call dari hostel wish awal-awal lg kat abah..Ye la, adik aku yg sorang ni memang manja gila ngn Abah sampai dapat gelaran "Anak Kelahiran Abah"..Saja tak nak kalah ngan aku..huhuhu


::My Abah with his staff:


Sape2 yang dah kawan ngan aku dari primary school haruslah kenal Abah aku...Ada yang cakap Abah aku garang?Garang..hehehe...tak la, Abah aku tak garang, muka je nampak serious tapi Abah aku ni baik sesangat...So x de istilah takut abah dlm diari. Aku cukup menghormatinya sebagai ketua keluarga..

Masa kat sekolah dulu, bila dapat surat cinta aku akan bagi Abah. Lagi-lagi surat cinta dari orang yang aku tak suka. Harapan aku semoga org yg hantar surat tu tak suka aku. hahaha

Abah aku nie ringan tulang masa ada kat rumah. Besenye bila aku bangun tidur je kain baju dah siap berjemur, bila aku nak lipat baju tgk bakul baju dah kosong, bila nak pergi basuh pinggan tengok sinki da bersih. Semuanya abah dah buat. Nak harap adik laki aku, hmmm xdelaa..Buat tambah kedut muka aku je marah-marah deorg..Tak makan saman..Harap-harap nanti dapat husband rajin macam Abah (^_^)


Abah at Indonesia



Abah aku tak kedekut. Abah akan usahakan dapat apa yang penting untuk keperluan kami.Keluarga kami nie tak kaya harta tapi kasih sayang tu alhamdulillah. Pengorbanan Abah dan Mak untuk kami sangat besar.



Dekat rumah Abah selalu buat lawak. Kalau dah kumpul ramai-ramai kami mesti gelak sakan.  Kita orang adik-beradik pun happy ever after..lalalalala

Bila exam menjelang, aku akan telefon Mak ngan Abah. Hampir setiap paper aku mesti call minta restu mereka. Bila rasa macam stress, mak ngan abah la pengubatnya. Doa & Sembahyang Hajat, itulah yang mak dan Abah selalu buat. Doa mereka lah yang mengiringi setiap langkahku dalam mencari redhaNYA. 
Bilik Amim kat Uitm Jengka


On the way pulang from Picnic at Sungai Pandan

Abah penasihat yang baik. Aku akan minta nasihat Abah bila aku dalam kebuntuan yang amat. Biasanya aku akan dapat solution dalam permasalahan aku.

Pagi-pagi lepas Subuh Abah akan jogging kat kompleks sukan. Dulu masa duduk Kuantan Abah selalu main tennis. Kelab Bola Sepak yang Abah suka "Arsenal" laa..Tapi lately Arsenal main x best laa...hahaha
Pantai Teluk Cempedak


My Lovely Abah & Mak


Harapan: Semoga aku dan adik2 aku menjadi anak yang soleh dan solehah serta dapat memberi kesenangan hidup untuk Abah dan Mak. Terus bawa nama baik keluarga. Family is everything to me. So, kepada kawan-kawanku mari kita sama-sama sedekahkan bacaan ayat Al-Quran untuk kedua ibu bapa kita. Hadiah buat mereka. Jasa dan pengorbanan mereka tak ternilai harganya. Semoga kita sentiasa ada bersama mereka dikala senang dan susah, berkongsi kegembiraan dan kedukaan mereka. SEMOGA KASIH SAYANG KITA KEKAL SAMPAI KE SYURGA. 


"YA ALLAH KASIHILAH KEDUA IBU BAPAKU SEPERTI MANA MEREKA MENGASIHI AKU"

ALONG SAYANG ABAH SAMPAI BILA-BILA (^_^)


Lot of loves,
Nor Amalina

1 comment: