Sunday, September 9, 2012

Susu campur Madu

My Breakfast (Milk + Honey)
Lina ambil sarapan susu campur madu hari ni untuk kekal cergas sepanjang hari..erkkk poyo je..hihihi

Sekarang ni Lina tgh buat list makanan yang sihat dan berkhasiat memandangkan Lina perlukan stamina & high confident level bila berhadapan dengan benda2 bernyawa (manusia, bacteria, haiwan, serangga etc.), kerja (lab work) & study journals (seriously malas gila nak baca). Bila kita sihat, banyak aktiviti yang kita boleh buat, so hargailah nikmat sihat sebelum sakit ye kawan.

So, Lina nak share ckt pasal apa kepentingan susu + madu (not bermadu poligami tu ye)

Milk (main protein source)
Honey (main carbohydrate source)

1- Milk + honey ni sangatlah penting utk stamina kita supaya metabolisma dalam badan kita ni bertindak lebih effektif. Kecergasan amat diperlukan dalam kehidupan seharian supaya kita dapat berkhidmat untuk agama, bangsa dan negara.

2-Anti aging. Bab ni perempuan memang suka, siapa x nak nampak muda dan cantikkan. High confident level bila berhadapan dengan orang sgtlah penting supaya korang dapat perform the best bila time present or meeting or dalam perbualan seharian. Bila kita confident, kita dapat stimulate benda2 positif dalam diri kita & otak kita akan berfikir benda2 yg more inovatif.

3-Anti bacterial.
Ley la apply wat masker kat muka coz ley bunuh bacteria dan melembapkan kulit. Untuk sesape yang ada masalah cirit birit dan intestine disorder disebabkan bacteria jahat (bese gram -ve bacteria), madu + susu dapat meneyembuhkan anda. InsyaAllah.

4- Bagi korang yang susah nak tidur, pengambilan susu suam bercampur madu ni dapat membantu anda tidur lebih lena sebab kandungan dalam madu dan susu ni bertindak sebagai penenang semulajadi. InsyaAllah, anda akan dapat tidur yang berkualiti. (6 jam tidur paling kurang ye)


Ni untuk bacaan tambahan: 
Doktor2 Zionis mendakwa daging kambing mengandungi kandungan cholesterol yg tinggi, padahal cholesterol daging kmbing jauh lebih rendah brbanding dgn daging ayam, lembu dll.
Selain itu, Doktor2 Zionis mengatakan makan hati ayam/lembu boleh menambah darah. Memang menambah darah tapi dalam organ dalaman lembu, ayam etc ni mengandungi banyak toksik. 1400 thn dulu, Nabi Muhammad s.a.w sudah mengatakn makruh memakan organ dalaman binatang. So, marilah sama2 kita mengkaji al-Quran dan Sunnah supaya kita tersesat jauh dari kebenaran. 

No comments:

Post a Comment